6.8.14

Alışveriş Çantasından Moda Aksesuarına: Tote Bag


       Bu aralar Kinky Pera için tasarladığım "Tote Bag"ler sayesinde gündemimde yer alan konulardan biri Tote bag.

        Sözlük anlamı "Taşıma Çantası" olan Tote Bag naylon, deri, bez, kumaş gibi farklı malzemelerden üretilebiliyor. Günümüde ise en popüler olanı bezden üretileni. Yaklaşık 4-5 senedir trend olan bez çantaları son günlerde de kafamı nereye çevirsem görür oldum. Özellikle yaz aylarında günlük giysilerle kombinlenebilen salaş ve estetik bir aksesuar. Bir tote bag fanı olarak, artık bu çantalardan başka şey kullanamaz oldum. Kullanışlı ve rahat, hafif olmasının yanısıra stilimi tamamlayan bir aksesuar benim için. Ayrıca unisex olduğunu düşündüğüm  tote bagler daha çok kadınlarda gözüme çarpıyor. Erkeklerin daha nadir tercih ettiğini görüyorum ki bence erkeklere de oldukça yakışıyor.

        Ufak bir araştırma yaptım ve öğrendim ki aslında tote bag tarihçesi çok eskilere 1900' lü yıllara dayanıyormuş.

       Önceleri marketlerde alışveriş çantası olarak kullanılan tote bagler, bir tasarım ürünü olarak ilk kez 1944 yılında "Boat Bag" adıyla Amerikan markası olan  LL Bean’den çıkmış. Markanın signature çantası olan bu tasarım botçu arkadaşlar için üretilmiş. O dönem sade ve kullanışlı olmasıyla özellikle kadınların ilgisini çeker olmuş.

        1960' lara kadar modanın bir parçası olarak görülmeyen bu çantalar Amerika'da 60 sonrası trend olmaya başlamış. Amerikalı tasarımcı Bonnie Cashin "Cashin Carry Tote Bag" diye anılan tasarımlarıyla kendi çizgisini yaratmayı başarmış. 90 lı yıllarda ise tasarımcı Kate Spade tasarımlarıyla bu çantaları tam anlamıyla bir moda aksesuarına dönüştürmeyi başarmış.
         Farklı tasarımcılar ve farklı yorumlarla bu moda günümüze kadar gelmeyi başarmış.
 
             Kinky Pera İçin Tasarladığım Tote Bagleri İncelemek için tıklayabilirsiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder